Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2009

Πέρσες (και πάλι)

Επανέρχομαι στην παράσταση των «Περσών». Όχι δεν ήθελα να την υπερασπιστώ ούτε πιστεύω ότι ο σκηνοθέτης έκανε καμιά τομή στην αρχαία τραγωδία. Να το πω απλά: 2 ½ αστεράκια θα της έβαζα. Ή για να είμαι πιο ακριβής 2 στον σκηνοθέτη και 4 στους ηθοποιούς- ειδικά ο Μηνάς Χατζησάββας έκανε μια από τις πιο καίριες ερμηνείες της καριέρας του.
Αυτό όμως που με εκνεύρισε ήταν οι ανόητες αντιδράσεις κάποιων θεατών και οι εξίσου ανόητες «αναλύσεις» μερικών επαγγελματιών που ακόμα δεν έμαθαν τι σημαίνει εξπρεσιονισμός και ποια είναι η διαφορά του ρεαλισμού από τον σουρεαλισμό. Παιδιά, λεξικά υπάρχουν πολλά. Αγοράστε κανένα!

2 σχόλια:

  1. Εχθές διάβασα το προηγούμενο κείμενό σου και σήμερα μπήκα πάλι στο blog για να γράψω. Και είδα ότι επανήλθες στο θέμα οπότε η απάντησή μου δε θα μοιάζει ετεροχρονισμένη. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σε όλα. Διαφωνώ σε ένα πραγμα. Το κοινό της Επιδαύρου δεν είναι μόνο μορφωμένοι και καλλιεργημένοι θεατές. Είναι πολλοί αυτοί οι άξεστοι και αμόρφωτοι κάφροι (και "μορφωμένοι" ενίοτε) που θεωρούν σωστό να έχουν κάνει κι αυτό στη ζωή τους. Να έχουν πάει στην Επίδαυρο. Νο matter why... Οπότε αυτές οι απαράδεκτες αντιδράσεις είναι δυστυχώς δικαιολογημένες. Αυτό το τηλεοπτικό κοινό που έχει μάθει να σχολιάζει φωναχτά και να βρίζει αυτό που βλέπει στην τηλεόραση απευθυνόμενο προς το κουτί που έχει απέναντί του, συνεχίζει να συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο όπου κι αν βρίσκεται. Οπουδήποτε όμως. Εσένα μπορεί να σε πείραξε το γεγονός ότι δε γνωρίζουν λέξεις όπως εξπρεσιονισμός, σουρεαλισμός, ρεαλισμός, μεταμοντέρνο, κλπ. Εμένα με πειράζει μάλλον περισσότερο που αγνοούν πλέον λέξεις όπως σεβασμός, αξιοπρέπεια, όνειδος. Οπότε, στο ίδιο καταλήγουμε. Ας αγοράσουν κανένα λεξικό, ε? Αποστολία Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι, έχεις δίκιο, αγαπητή Αποστολία. Όλα αυτά είναι πράγματα που βλέπουμε κάθε χρόνο στην Επίδαυρο. Το παράξενο όμως (και παρήγορο βέβαια) είναι ότι στις εκατοντάδες παραστάσεις που δίνουν σε ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια οι θίασοι της Επιδαύρου, αλλά και άλλοι, δεν ακούγεται κιχ. Ούτε γιούχα ούτε «φύγε ρε από την Θυμέλη» ούτε τίποτα. Μήπως λοιπόν όλοι αυτοί που γιουχάρουν είναι κατευθυνόμενοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή