Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

Δώρα


Τα λατρεύω όταν γίνονται χωρίς προειδοποίηση και χωρίς αφορμή. Είμαι ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο για να κάνω δώρο σε γενέθλια, γιορτή ή κάτι ανάλογο, συνήθως ξεχνάω τις σωστές ημερομηνίες και γενικά η ιδέα του 'με κάλεσαν και πρέπει να πάω το φοντανάκι μου' με βρίσκει αντίθετο. Κι επειδή μ' αρέσει ο υπόλοιπος κόσμος να αντιδρά ανάλογα δε φαντάζεστε πόσο χάρηκα όταν έλαβα σαν δώρο το CD αυτής της καταπληκττικής συλλογής χωρίς κανένα απολύτως λόγο, ειδικά όταν έχω χάσει το βινύλιο εδώ και κάποιες δεκαετίες...

Κυριακή 30 Αυγούστου 2009

Μέρες πίεσης

Καταλαβαίνεις πως 24 ώρες δεν είναι αρκετές (για να μην υπερβάλουμε 16 με 18 γιατί απλά το σώμα χρειάζεται ανάπαυση για να μπορέσει να τα βγάλει πέρα την επομένη) ειδικά όταν έχεις να κάνεις με μία βδομάδα όπου τα πάντα έπρεπε να είχαν γίνει χθες και παράλληλα είσαι υποχρεωμένος/η να συνηθίσεις ένα εντελώς καινούργιο περιβάλλον. Επίσης το καταλαβαίνεις όταν προσπαθείς να ξεφύγεις έστω και για 3 λεπτά ακούγοντας ένα τέτοιο τραγούδι και καταφέρνεις να το κάνεις 24 ώρες μετά από την αρχική εκδήλωση της επιθυμίας σου. Ο Σεπτέμβρης όμως είναι πλέον πολύ κοντά. Δεν ξέρω αν οι ταινίες που διαλέξαμε θα φτάσουν στο επίπεδο αυτού του αριστουργήματος (κομματάκι δύσκολο το κόβω, αλλιώς οι Κάννες θα έτρωγαν τη σκόνη μας), ξέρω όμως πως η τελική επιλογή μας κάνει όλους να κοιμόμαστε ήρεμα-όποτε συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009

Αναζητώντας ρούχα για το back to back...

παίρνουμε ενδιαφέρουσες ιδέες από τους Erasure και ακούμε και τραγουδάρες. Πληροφοριακά η εμφάνιση Abbaesque έχει αποριφθεί.

Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

ΠΙΚΡΑ

Πολλή πίκρα, όπως τότε με τη Πάρνηθα, με τη Πελοπόννησο, με όλη τη χώρα σχεδόν.

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2009

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2009

Α-Π-Ι-Σ-Τ-Ε-Υ-Τ-Ο


Μόνο μη μας το χαλάσει πάλι κάνε μπουμπούκι σαν το τύπο που ήταν δικηγόρος υπεράσπισης του Μπεν Τζόνσον και μετά το είδε 'προστάτης' του αθλητικού ιδεώδους.

Κυριακή 16 Αυγούστου 2009

Τι ταινιάρα.....


Έχοντας πάψει εδώ και καιρό να διαβάζω το πρόγραμμα των καναλιών της τηλεόρασης, μόλις έπεσα πάνω της εν αγνοία μου και δεν μπορώ παρά να αναφωνήσω τον τίτλο της συγκεκριμένης ανάρτησης....

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2009

Πέρσες (και πάλι)

Επανέρχομαι στην παράσταση των «Περσών». Όχι δεν ήθελα να την υπερασπιστώ ούτε πιστεύω ότι ο σκηνοθέτης έκανε καμιά τομή στην αρχαία τραγωδία. Να το πω απλά: 2 ½ αστεράκια θα της έβαζα. Ή για να είμαι πιο ακριβής 2 στον σκηνοθέτη και 4 στους ηθοποιούς- ειδικά ο Μηνάς Χατζησάββας έκανε μια από τις πιο καίριες ερμηνείες της καριέρας του.
Αυτό όμως που με εκνεύρισε ήταν οι ανόητες αντιδράσεις κάποιων θεατών και οι εξίσου ανόητες «αναλύσεις» μερικών επαγγελματιών που ακόμα δεν έμαθαν τι σημαίνει εξπρεσιονισμός και ποια είναι η διαφορά του ρεαλισμού από τον σουρεαλισμό. Παιδιά, λεξικά υπάρχουν πολλά. Αγοράστε κανένα!

Πέμπτη 6 Αυγούστου 2009

Και για να μη ξεχνιώμαστε...

σαν σήμερα πριν από 64 χρόνια έπεσε η πρώτη ατομική βόμβα στη Χιροσίμα.
Δε χρειάζονται ούτε φωτογραφίες, ούτε τίποτα για μια τέτοια επέτειο. Μόνο ανοιχτά μυαλά.

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009

Πιό πολύ το κάνω...


...για να το έχω σαν απόδειξη σε περίπτωση που αρχίσουν οι εξυπνάδες, αν και κανονικά θα έπρεπε απλά να γράψω 'σήμερα τελειώσαμε' (σχεδόν, γιατί ποτέ μη λες ποτέ)

Τρίτη 4 Αυγούστου 2009

someone,somewhere in the summertime

p.s. του μανώλη (ohi kran) Κιλισμανή. παντός καιρού.

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2009

Ίτε παίδες Ελλήνων τσαμπουκάδων


Ας το παραδεχτούμε: είμαστε ένας λαός συντηρητικών τσαμπουκάδων. Ότι ενοχλεί τον μικρόκοσμό μας και κυρίως ότι δεν καταλαβαίνουμε, το μουντζώνουμε. Το «πάρτα ρε να μη στα χρωστάω» θα έπρεπε να είναι το εθνικό μας σύνθημα.

Σάββατο βράδυ Επίδαυρος. «Πέρσες». Εθνικό Θέατρο με την «εθνική Ελλάδος» στο καστ (Αμαλία Μουτούση, Μηνάς Χατζησάββας, Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Στεφανία Γουλιώτη, Κόρα Καρβούνη, Νίκος Κουρής, Εύη Σαουλίδου, Ρηνιώ Κυριαζή, Λαέρτης Βασιλείου Δημήτρης Ήμελος, κ.α.) και τον Γερμανο-Βούλγαρο Ντίμιτερ Γκότσεφ στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Το κοίλον του αργολικού θεάτρου καλογεμάτο- επτά με οκτώ χιλιάδες. Την προηγούμενη μέρα, μου είπαν, είχε γύρω στις έξι χιλιάδες. Οι αντιδράσεις όμως και τις δύο μέρες κοινές: έντονο γιούχα και εξυπνακίστικες ατάκες που διέκοψαν την παράσταση. Γιατί;

Πρώτον διότι ο σκηνοθέτης ήταν ξένος και ως γνωστόν οι ξένοι «δεν καταλαβαίνουν το ελληνικό μεγαλείο της αρχαίας τραγωδίας».
Δεύτερον διότι ο πατριωτισμός του κειμένου αμβλύνθηκε για να τονιστεί το αντιπολεμικό και αντιεξουσιαστικό του μήνυμα.
Και τρίτον διότι ελάχιστοι από τους θεατές είχαν διαβάσει το κείμενο κι ακόμη λιγότεροι ήξεραν τι σημαίνει «μοντερνισμός», «μεταμοντερνισμός», «εξπρεσιονισμός», «σουρεαλισμός». Έτσι, λίγη ώρα μετά την παράσταση άκουγες ατάκες του στυλ «ο σουρεαλισμός καταστρέφει τα αρχαία κείμενα». Ναι συμφωνώ, αλλά ποιος σουρεαλισμός ρε παιδιά; Για ανοίξτε κανένα λεξικό να δείτε τι σημαίνει σουρεαλισμός και ποιοι ήταν οι σουρεαλιστές!

Εξαιρετική και η ανάλυση αγράμματου θεατή, ο οποίος- καθώς κρατάει τρυφερά την, εξίσου άσχετη, φιλενάδα του- χρησιμοποιεί τους όρους «μεταμοντέρνο» και «εξπρεσιονιστικό» για να κατακεραυνώσει τον αδαή Γερμανό σκηνοθέτη.
Αμάν πια! Φτάνει! Προτείνω λοιπόν στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ, τον κύριο Λούκο, να μοιράζει στην είσοδο της Επιδαύρου φυλλάδια με επεξήγηση των βασικών θεατρικών όρων και κινημάτων.
Να δύο απλά παραδείγματα: όταν κάποιος ηθοποιός φωνάζει δυνατά δεν σημαίνει ότι παίζει «εξπρεσιονιστικά», ούτε είναι «σουρεαλισμός» το ντύσιμο των ηθοποιών με t-shirt. Άσε πια αυτά τα «μοντερνισμός», «μεταμοντερνισμός» που χωράνε παντού και ερμηνεύουν τα πάντα.

Το τι άκουσα πάλι στην Επίδαυρο δεν λέγεται! Κι άντε να δικαιολογήσεις το κοινό που δεν είναι εκπαιδευμένο. Οι επαγγελματίες όμως; Δημοσιογράφοι, ηθοποιοί και αμέτρητοι ατάλαντοι παράγοντες, έριχναν χολή αντλώντας από την αστείρευτη πηγή της βλακείας τους.
Ότι φεύγει από την κανονικότητα, τον καθωσπρεπισμό, την μικρότητα, τον (λανθάνοντα αλλά ισχυρότατο) εθνικισμό μας το καταδικάζουμε. Κι ότι αποκαλύπτει την ανοησία και την αμορφωσιά μας το ρίχνουμε στην πυρά.

Ζήτω ο ελληνικός τσαμπουκάς. Όσο ζει ο τσαμπουκάς, ο συντηρητισμός μας ποτέ δεν πεθαίνει.